sobota 5. listopadu 2022

Spisovatelka a její e-shop

 



Knížky namísto cukrárny? Cože? Slibuju, dočkáte se vysvětlení...
Nyní však: Čtenářky stárnou, ale hrdinka, namísto aby stárla s nimi, nám nečekaně omládla. A díky ní mám eshop. Ale popořádku, jak to celé bylo. 

Sice nosím v hlavě nápady na příběhy s dospělými hrdiny Rafaelovy školy, jenomže když jsem po dopsání celé série (poslední díl Rafaelovy školy vyjde na počátku roku 2023) seděla ve školní jídelně a pozorovala Andreu s prvňáčky (Andrea je vedoucí vychovatelka a moje spolužačka z gymnázia), všimla jsem si té nejmenší prvňačky u stolu. Sotva na ten stůl dosáhla.

A v tu chvíli jsem si říkala: hrdinka Marina byla jako poloviční sirotek, prvňáček taky takový miniaturní skřítek. Ale nápady a fantazií hýřila samozřejmě od narození. 

Zahloubala jsem se do své vlastní fantazie, kam si chodím pro nápady. Zadívala jsem se do virtuální Jelení vísky v hloubi Křivoklátska a a už jsem viděla Marinu šestiletou...Takové mrně bez maminky, jak jede s rodinou na sobotní nákup do supermarketu a oni tam za nákupy dávají u pokladny v miniaturních sáčcích miniaturní jednorožce. 




Marinin sen je najít maminku, tady v supermarketu se zvětší na sen získat jednorožku se zlatou hřívou, která se jmenuje Zlatá Zlatka. Ale víte, jak je to s těmito sběratelskými kousky. Vždy je nějaká figurka, kterou získá málokdo. Že jsou jednorožci Marině předurčeni, to ví jen čtenářky, které už přelouskaly osmou knihu Rafaelovy školy. Těm se omlouvám, že jsem odložila psaní knih, které mám naplánované pro dospělé. A ještě se jim omlouvám, že jsem jim příběhy o malé Marině nenabídla jako vzpomínky přímo v sérii. Teď už je zkrátka malá Marina mine. Pochybuju, že si někdo z dospělých čtenářek zakoupí knížku vhodnou pro první čtení. 

A tak se zkrátka například čtenářky nedozví, jak k tomu došlo, že se Marině zjevila Květa, víla, o které si vypráví celá vesnice. A že Marina doma vypadala, jako že si vymýšlí. 

Zato nové čtenářky, ty nejmladší holky, které nyní knížku o Marině a jednorožcích čtou, budou pak s největší pravděpodobností plynule pokračovat do série Rafaelova škola. 

Pro dospělé čtenářky mám zatím "jen" zdarma povídky předcházející Rafaelku o miliony let. Připomínám, že se jako soubor jmenují Mediátorka Atlantidy a stáhnout v PDF je můžete TADY.

Když jsem viděla v mysli malou Marinu zírající na plakát se Zlatou Zlatou a dalšími barevnými jednorožci (Tyrkysová Terka, Fialková Filoména, Oranžový Oto, atd.), ani jsem si neuvědomila, že se právě zrodila série jednorožců, kterou budou znát zatím právě jen čtenářky nové knížky s názvem: Marina Sběratelka jednorožců - Případ ztracené jednorožky. 

Takže už je jasné, že vám jen tak jméno celé série plastových jednorožců neprozradím, ale musím ven s jinou věcí. V naší vlasti se krade leccos, proto jsem si na svou sérii figurek jednorožců a na jméno této série zaregistrovala ochrannou známku. To jsou věci, viďte? A mimochodem, jméno označuje cosi, o čem se zmínil král lesa v osmé knize Rafaelovy školy. To jen tak na okraj...

Nyní k e-shopu. Takový e-shop se dá zařídit různě. Mně šlo o to, aby v něm bylo vše, co se týká úředničiny, a zároveň nestál nekřesťanské peníze, když teprve začínám prodávat. A proto jsem se neobracela na žádnou firmu, která e-shopy vytváří. Prostě jsem zvolila Shoptet, na němž jsem za pomoci jejich návodů a šablony jednoduchý e-shop vystavěla. Nebylo to hned, pronikání do tajů Shoptetu mi zabralo tak měsíc.
Vzhled eshopu pak získal svou originalitu díky akvarelům mé sestry Naděždy Seifertové, která mi také do knížky namalovala ilustrace. 

Vlastně vše jsme daly dohromady se sestrou spolu, jedinou pomoc nám poskytl další z rodiny synovec Jaroslav Seifert (ano, vážně se tak jmenuje), který animoval postavičku Mariny, jak ji vidíte ve videu. 

Neumíte si ani představit to napětí, když jsem eshop testovala. Sama jsem si na něm od sebe kupovala knihy, záložky a samolepky, platila kartou a kontrolovala všechny listiny, které eshop odesílá na email zákazníka. 

Ale díky genialitě Shoptetu se vše podařilo. A to teď nepíšu, že bych jim dělala reklamu. Ani o mně nevědí. :-) 
 
A jestli jste zvědaví, jak takový malý knižní eshop české spisovatelky může třeba vypadat, najdete ho na odkazu na konci odstavce.
A teď k té cukrárně: Šablona eshopu, kterou jsem použila, původně prodávala dorty a jiné sladkosti. Byla tak krásná a lákavá, že jsem si ji nemohla nevybrat. Vlastně cukrárny, kavárny a podobná místa ke psaní knih patří. Eshop se nyní jmenuje Čítárna u jednorožce a klikem na jeho název se tam přenesete. 

A mě čeká dokončit newsletter zvaný Glamour příběhů. Jestli jste odběrateli, těšte se na další novinky. Jestli zatím nejste, můžete se k odběru přihlásit TADY.




Žádné komentáře: