neděle 5. února 2017

Čekání na nové vydání

Sedm let je dlouhá doba. A před sedmi lety a kouskem to začalo. Napadla mě Rafaelka... Tehdy jsem nemohla ještě tušit, co vše knihu čeká. Jak se může také odvíjet život příběhu. Nyní čekám na druhé vydání a vy mnozí se mnou, tak si trochu zrekapitulujeme, co jsme zažili.

Konec roku 2009
Mám za sebou 6 knih (trilogii Nemetonburk, Růži a krokvici, Mojmíra, Strážce sedmi divů světa), přesto se příběh Rafaelky  nakladatelům nezdá, proto jej začínám psát na blogu Rafaelova škola, abych všechny ty myšlenky i Marinin příběh mohla předat čtenářům. Pro zábavu, pro relax i pro to napětí.

Rok 2010
Píšu, píšu, je to fofr, stihla jsem to za půl roku a 4. července 2010 začínám psát druhý díl. Na podzim se dozvídám, že o knihu má zájem Mladá fronta.

Rok 2011
Na Apríla začínám uveřejňovat již třetí díl a na jaře vychází Rafaelka knižně s podtitulem Vílí křídla.

Rok 2012
Vychází druhý díl s podtitulem Tance nág.

Rok 2013
Vychází třetí díl s podtitulem Rohy faunů. Nejtlustší díl, který vás zavádí do říše krále lesa.

Rok 2014
Rychle dopisuji čtvrtý díl Vlnění nymf, protože si ho nakladatelství žádá. Ale nakonec se vše hatí, příběh tam komusi (radši se nerozepisuji) leží v žaludku a...
já i vy čtenáři jsme zklamaní.

Rok 2015 
Mladá fronta drží práva na první tři díly, oslovuji další nakladatelství, někteří redaktoři mají zájem, ale nerozhodují v nakladatelství sami, vždy je třeba více hlasů... Takže nakonec kniha leží ve virtuálním šuplíku, přepisuji ji, jen tak si ji upravuji a nevím, co s ní. Zároveň se cosi děje na blogu.cz, kam píšu, Prohlašují o mně, že nejsem ani trochu autorka, takže se raději zavčas stěhuji sem na tento blogovací systém zvaný Blogger a začínám psát i na Wattpad.
1. listopadu 2015 zveřejňuji na Wattpadu první kapitolu z Vlnění nymf a kniha se postupně dostává do první pětky knih ve své kategorii na Wattpadu. Na Wattpadu se dobře uveřejňují kapitoly, text neposkakuje čtenáři před očima, jako se to často děje na blogu. Přišla jsem na něj díky jedné "nafrněné a politiky a státem uznávané spisovatelce", která se na facebooku vysmívala lidem, že ti ubožáci píšou na Wattpad. Co to je? podivila jsem se a snad bych jí měla poděkovat. :-) Asi by soptila...
A tak píšu na Wattpad a váhám nad vlastním vydáním. Jak bych knihy zvládla rozesílat? Po práci těžko. Nakonec si stahuju vhodný software a připravuju e-knihu. Hraju si s obálkou, učím se dělat e-knihu. Ferda mravenec, práce všeho druhu. :-)

Rok 2016
Vlnění nymf letí do světa, do vašich mobilů, čteček a počítačů. Jenže papírová kniha to není. To přiznávám. Přičichnout si k mobilu sice můžeme, ale zážitek to není...
A potom na jaře dostávám e-mail z nakladatelství Maitrea. Nevěřím vlastním očím - mají zájem o Rafaelku. Dlouho to tajím, pověrčivě se bojím, aby se něco nezkazilo. Po podepsání smlouvy v nakladatelství o tom konečně píšu tady na blogu v článku Rafaelka bude zase vycházet knižně.

Rok 2017
A nyní už jen čekáme, až se kniha v následujících dnech objeví na pultech. Dostala nový šat, který jí dal pan grafik, uvnitř zůstávají ty báječné ilustrace paní ilustrátorky, jsem nadšená. Na obálce září Marinin amulet od paní Alby. Kéž by nám všem a knize to jmelí přinášelo štěstí. Komu můžete za knihu poděkovat, za to že znovu a takhle krásně vychází, to se dozvíte příště zde na blogu a také na stránkách knihy. Najdete tam poděkování - černé na bílém.

Dnes mám pro vás kratinký trailer, který jsem stvořila. Doufám, že vám děj knihy příjemně připomene. I když mám někdy pocit, že znáte text lépe než já. :-) A až bude kniha opravdu na pultech, hned sem na blog vložím oznámení. Jinak - na Wattpad jsem nezanevřela, dál se na něj vracím... Uvidíte časem.









1 komentář:

FaunkaMiriam řekl(a)...

Dobrý den paní Štulcová,
Právě jsem podruhé úřečetla první díl a nemám slov.Je to oprvadu moje ,,knižní droga",kniha,od které se jednoduše neodtrhnu.
Jenom mám pár otáziek na vás(s vrchním astrologem už jsem mluvila).Jak je možné,že šel Vilda na dvanáctiletou prohlídku?Chodí se pouze liché narozeniny.Nechtěla jste napsat třináctiletou?Anebo to elementálové mají jinak?
Děkuji a přeji mnoho dalších podařených knížek,
Dnes už spíš NymfaMiriam