sobota 30. ledna 2016

Má první vlastnoručně udělaná e-kniha je na světě

Ano, je tomu tak. A ještě o tom všem musím pro vás napsat článek, než úplně upadnu do postele.

Rozhodnutí udělat vlastní e-knihu padlo loni na podzim. Vlastně přímo kolem narozenin hrdinky knihy, v symbolický den 31. 10. 2015. V ten nejzvláštnější den roku.

Nejdřív jsem si myslela, že se taková e-kniha krásně prodá přes e-shopy s e-knihami. Jenže ono to mělo háček. Ty významné nejednají se samotnými autory, jen s nakladateli, a knihy si vybírají. Přirážejí si šílené peníze a e-knihy jsou příliš drahé.
Ta méně významná e-knihkupectví měla jiné podmínky na stránkách a jiné ve smlouvách ke stažení. Celé se mi to nezdálo.

A pak jsem se začala učit...

Zprvu to vypadalo, že e-knihy mohou tvořit jen odborníci. Pak se ukázalo, že stačí ovládat obyčejný LibreOffice a proniknout do jednoduchého Calibre. A zároveň umět třeba s Corelem. Vůbec nevadí, že mám předpotopní verzi. Taková vlastní obálka je totiž k nezaplacení.

Když jsem se vše naučila, ozkoušela, dala jsem se do redakční práce. Naštěstí jsem se už od paní redaktorky Jiřiny Novotné, od první knihy, která mi vyšla, učila, jak postupovat při práci na knize, když je napsaná.

A tak jsem četla a četla a opravovala a upravovala. A doplňovala. E-kniha nakonec vypadá trochu jinak, než by vypadala, kdyby vyšla tehdy v nakladatelství v roce 2014. Ježiši, teď mi dochází, že je dva roky pěkně uleželá. Tak snad to na ní bude znát.

Pokud o ni budete mít zájem (je to jen e-kniha, žádný papír), přeneste se na stránky mého virtuálního autorského LANGOVA KNIHKUPECTVÍ, v kterém mohu podle autorského zákona prodávat jen vlastní e-knihy. Tam za padesátikorunu je e-kniha k mání.

12 komentářů:

Ela řekl(a)...

Jéééééééé! Já mám takovou radost! :) Paní Štulcová, jste skvělá a já Vám moc děkuji!

Unknown řekl(a)...

Hned až přijde mamka domů, jde se nakupovat! Jste úžasná!

Unknown řekl(a)...

Já to nemůžu rozdejchat!!! Supéééééééééér!!!!!! Tak dlouho jsme čekali a najednou je to tu!!!!!!
Jde se nakupovat!!

Lenny řekl(a)...

Mně přijde, že všichni ti v tom řetězci výroby, prodeje a distribuce berou až příliš moc a autor příliš málo. Ne že by si i ti výrobci, prodejci a propagátoři nezasloužili svůj díl, jen by měl být oproti autorovi trošku menší. A tak jsem nadšená, že to jde i jinak.
Lenny - www.tichy-koutek.cz

Renata Štulcová řekl(a)...

Taky děkuju. Bez čtenářů bych měla knihu jen v šuplíku, tedy na disku. :-)

Renata Štulcová řekl(a)...

Díky.

Renata Štulcová řekl(a)...

Byla to dřina, ale nyní už mám pocit, že ty roky čekání a pak měsíce práce na e-knize utekly jako voda.

Renata Štulcová řekl(a)...

Je to tak. Kéž by to šlo takhle dobře dál. Sama bych si ráda koupila spousty e-knih od jiných autorů za rozumnou cenu. Ale ceny jsou nadsazené, často není příliš velký rozdíl mezi papírovou a e-knihou, a přitom samotní autoři z toho nevidí skoro nic.

marie.cervenkova řekl(a)...

Bohužel jsem jí už dočetla :-( A další je v nedohlednu. Ale byla skvělá :-)

Renata Štulcová řekl(a)...

Děkuju. :-) No, na pětce pracuju, ale bude to trvat.

FaunkaMiriam řekl(a)...

Už se těším, až ji budu číst.

Renata Štulcová řekl(a)...

A já si musím přát, aby se líbila.