pátek 1. ledna 2016

Začneme ohňostrojem

Šest let je dlouhá doba. Tak dlouhá, že se z miminka stane za šest let školák - to abych pro mladší čtenářky a čtenáře nějak ilustrovala šestiletí.

Před šesti lety 1. ledna 2010 mnozí z vás četli první kapitoly z Rafaelovy školy na prvním blogu. Blog prošel různými změnami, zestárl, zažil dobré i zlé, a všechno nakonec směřovalo k tomu, že tuto první adresu opouštím.

Dneska vám nový blog poprvé představuji prvním článkem na této nové adrese. Leccos ještě není úplně hotové, písmo a odkazy budu asi upravovat, ale dneska prostě začínám publikovat. A ačkoli se to podle fotek nezdá, i dnešní příspěvek se tématicky hodí k Rafaelce. Však uvidíte za chvilku, pokud dočtete až do konce.


Protože je podle kalendáře nový rok, měla bych nám všem také něco popřát. Každý máme v životě něco, čím musíme procházet, nikdo nežije věčně v romantické pohádce, provázejí nás trable, které nás vlastně formují. A právě přes to všechno nám všem (vám i mně a mé rodině) přeju, ať máme vysněné Vánoce po celý rok.

Při téhle příležitosti bych vám ráda ukázala pokusy o zachycení menších novoročních ohňostrojů u nás v Litoměřicích.

Asi nejsem jediná, komu ohňostroje na obloze připomínají hvězdokupy a výbuchy supernov. Možná je to tím, že my všichni, vše v nás i kolem nás je složeno z hmoty, z atomů a ještě menších částeček, které prošly takovými supernovami. Z jejich "prachu" po výbuchu se formovala naše Sluneční soustava, náš svět a my.

Možná i vy si při sledování ohňostrojů vzpomenete na...
Galdalfa a jeho zázračné ohňostroje. Je jasné, že moje amatérské fotky ukazují jednodušší ohňostroje, než byly ty v Pánovi prstenů. Navíc jsem neuměla vše zachytit tak, jak to vidělo moje oko. Zvlášť když se z náměstí vinul vzhůru had, z kterého odlétaly hvězdy, zapomněla jsem fotit a jen jsem zírala. Přitom tyto světlice byly Gandalfovu drakovi nejblíže.

Při pohledu do uměle vyrobených hvězd se vtírá jedna zásadní otázka. Vlastně otázka, která se v Rafaelce řeší často. Co nám asi skutečné hvězdy do letošního roku připravily? Hm, odpověď je právě ve hvězdách...

Renata







10 komentářů:

Unknown řekl(a)...

hezký nový blog a članek k zamyšleni:)

Unknown řekl(a)...

Krásný článek. Přeji šťastný Nový rok a mnoho úspěchů.

Unknown řekl(a)...

Moc se mi líbí design blogu :))

Profesor řekl(a)...

Moc hezký blog, i fotky (Povedly se vám lepší než mně...;-p)

Hodně zdraví, štěstí a úspěchů v tomto roce a vše dobré i do psaní RŠ.

Unknown řekl(a)...

HEZKÝ NOVÝ BLOG.NA RŠ JSEM SE CHTĚLA ZEPTAT NA TOLIK VĚCÍ...A POKUT MĚ TO ZOBRAZUJE JAKO FILIPA FIEBRICHA TAK TO JE VINA MÉHO BRATRANCE CO SE BEZ DOVOLENÍ PŘIHLÁSIL NA NÁŠ POČÍTAČ!!

Unknown řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Ela řekl(a)...

Jééé! Tento blog vypadá zatím moc dobře... :D Sice je to trochu opožděné, ale i tak přeju všechno nejlepší do nového roku.

Unknown řekl(a)...

Krásné fotky. :-)

Tvořilka řekl(a)...

Arthos a Marek by nám dali odpověď

Naty řekl(a)...

Super! Jste moje nejoblíbenější spisovatelka... a navíc rozumíte tomu v co ostatní nevěří... ale já jsem ve víly věřila od malička a vy jste (jako jediný člověk) mé tušení potvrdila... DĚKUJI