pondělí 21. listopadu 2016

Tým Arthos?

Přiznám se, že s termín "tým" jsem se setkala až v době velké popularity cyklu Stmívání. Vždycky si na ty dva - upíra a vlkodlaka - vzpomenu, když tak trochu z legrace píšu tým Arthos a tým Plantefolie. A abych vám pravdu řekla, možná vzniknou ještě další týmy, protože na scénu přijdou další hrdinové a hrdinky. Co třeba takhle jeden dosti zajímavý elf? A u dryád v Římě se naskytnou další nové postavy.

Ale nebudu předbíhat, ani vám neprozradím, jak se noví hrdinové a nové hrdinky budou jmenovat. Zato pro vás dneska mám upravený obrázek, který znají majitelé prvního dílu. Na straně 122 je ve Vílích křídlech květinka rozrazil a k ní paní ilustrátorka přikreslila krásný obrázek, jak Arthos zachraňuje Marinu.

Tehdy roku 2010 jsem nepočítala s tím...
že se podobizna Arthose do knihy dostane, ani jsem nechtěla paní ilustrátorku zavalit informacemi o všech hrdinech. Nakonec sami víte, jak je těžké začít děj Rafaelky někomu vyprávět...  Určitě jste to zkoušeli, možná jste se vrhli na kamarádku, kamaráda nebo maminku či babičku nebo tetu a vyprávěli tak dlouho, až jste jim raději knihu půjčili... Jinak by jim z vás asi hráblo.

Pro mladší děti je téměř každý nad šestnáct už skoro v důchodu, proto i pro malou Marinu je Arthos v prvních dílech vlastně mladým dospělým a neřeší ho, takže jsem ho neřešila ani já a na Arthose, kterého máte v prvním vydání knihy, jsem pak zírala jako "zjara".  Nyní s přípravou nového vydání knih dochází k úpravám.

A tradááá - právě mám v ruce (lépe řečeno v noťasu) nový obrázek, který v knize nahradí ilustraci ke kapitole 14.
Tato kapitola se nyní bude jmenovat Vílí tanec a tady je výřez z upraveného obrázku od paní illustrátorky. Samozřejmě si Arthose stejně každý z vás představuje po svém, ale tady je ten náš mladý korunní princ, který vůbec nestojí o to být tím, kým je.

Doufám, že obrázek ukážete i kamarádkám, které sem tak často nechodí, a pokud byste rádi napsali k Arthosovi komentář, tak případně komentujte SEM na starý blog.


2 komentáře:

Tvořilka řekl(a)...

Jsem z Arthose trochu zklamaná. Podle toho, jakou měla Marina zpočátku úctu a potom jak ho obdivovala, jsem čekala, že bude větší, ramenatější, takový víc mužnější :D
Ale i přesto, že tohle není Arthos z mé hlavy, se mi celkově ilustrace líbí. Tenhle styl perokresby - to je moje :)

Unknown řekl(a)...

Já mám tu "starou" knížku a když teď porovnávám Ty obrázky, tak musím přiznat, že ten v té knížce se v mých představách podobá víc.. :/ :)