neděle 20. listopadu 2016

Příprava před psaním Vlasů dryád

A mohla bych dnešní článek také nazvat podtitulem: Věci se dějí, až když mají, jenže já si na to snad nikdy nezvyknu...

Zatímco nakladatelství pracuje na přípravě Rafaelky do vydání, já se připravuju na psaní pátého dílu. Nemyslete si, nejste jediní, kdo se na něj těšíte. Doufám, že i já sama si ho užiju. Vždyď od psaní čtyřky uběhla pěkná doba. A tolik se toho stalo. Takových převratných událostí, až tady nad nimi kroutím hlavou. Přitom jsem měla spoustu času děj do hloubky promyslet a také se objevily věci, o kterých jsem před rokem či dvěma neměla ani tušení.

A pak se stalo, že na mě loni (2015) na internetu vykoukla kniha o stromech. Napsal ji německý lesník Peter Wohlleben a jmenuje se Tajný život stromů. Páni, to bych si ráda přečetla, říkala jsem si. Porovnala bych si, co vím, s tím, co píše autor. Nejsem vševědoucí, mnoho věcí třeba vím, ale neuvědomím si, jak jsou důležité. Proto jsem moc stála o to si knihu přečíst.

Jenomže po chvíli pátrání jsem zjistila...
že kniha vyšla pouze německy. Propátrala jsem internet, Amazon. Hm, tak nic...
Přesto jsem si na nástěnku nad psací stůl napsala na kousek papírku jméno autora a anglickou verzi názvu: The Hidden Life of Trees. A občas během roku jsem si ta slova přeříkávala jako mantru.

Rok se s rokem sešel a před několika týdny na mě z facebooku najednou vykoukl obličej dotyčného lesníka a ejhle: kniha vyšla v anglickém překladu ve Vancouveru v Kanadě (Kde jinde taky chrání tak přírodu?). Hurá, hned ji objednávám, zaradovala jsem se a těšila jsem se na ni. Kniha dorazila, mám ji rozečtenou, bez ní prostě o dryádách psát nemohu. A teď se podržte, co vám prozradím!

Ta kniha vychází právě v těchto dnech i česky pod názvem Tajný život stromů. Ano, pokud byste si ji chtěli také přečíst, máte možnost a můžete si pak při čtení pátého dílu říkat, že tohle přece už víte. :-)

A nyní znovu k podtitulu dnešního článku: Věci se dějí, až když mají, jenže já si na to snad nikdy nezvyknu...
Víte, rok jsem si knihu přála, ale ležela by doma bez užitku, protože jsem na ni opravdu neměla čas. Odkládala bych její přečtení, protože bych potřebovala udělat jiné věci. Ale nyní, když jsem ji opravdu potřebovala, kniha je tady. Krásná papírová, voní jako nová papírová kniha. Je příjemná do ruky, už se těším, až si zase kousek přečtu a přečtené nápady si přenesu do světa Vlasů dryád.

A ještě něco prozradím z pátého dílu: Dokážete si představit, jaké to je, když vám rande naruší veverka?  ;-)
Jestli se vám pod článkem špatně přidávají diskuzní příspěvky, můžete zase kliknout SEM na starý blog, tam se diskutuje lépe. Třeba i o těch veverkách. Jaké s nimi máte zkušenosti?




2 komentáře:

Naty řekl(a)...

Prosím, budou druhá vydání odlišná od těch prvních? A kdy přesně(v jaký měsíc) vyjde pátý díl? Jsem úplně natěšená.... Vílí křídla mám přečtená minimálně dvacetkrát...... Jo! Nemůžu se fakt dočkat!!! A prosím, je pravda co se v těch knihách píše? Že umí voda plnit přání a tak? Prosím odpovězte.... :-)

Unknown řekl(a)...

Také bych rada vedela jestli opravdu se da meditovat s lunou-paní Albou nebo jestli se da ponořit do pralatky nebo treba se vtelit do zvířete a treba videt aury. P.S. prosim chtela bych vedet zda li takove bytosti(elemtalove) opravdu existuji a jestli se daji poznat.moc prosim o odpověď pani Štulcová