čtvrtek 5. října 2017

Appka čili aplikace Rafaelka

Nejdřív to veselé na začátek. Vždy se má začínat s lepší zprávou.

Vidíte dobře, čtete dobře. Nadpis nelže. Ač se to zdá neuvěřitelné, pronikáme i do světa androidů a tabletů. O co jde?

Nedávno mi v práci (v naší škole) sdělil jeden žáček, že  jsem vlastně hacker, protože jsem si stáhla appku, do které jsem vložila jména celé třídy a vytvořila si tak "generátor náhodných žáků". Česky řečeno, mám v mobilu osudí a každý den losuji dva žáky, jejichž jména zůstávají po celou vyučovací hodinu utajení. Na konci hodiny pak mobil odhalí jejich jména a já je oznámkuji za práci v hodině.

A když jsem tedy ten hacker, tak mě prostě napadlo, že když už tak pořád sedím u noťasu a zároveň kam se podívám, lidé chodí s mobily téměř "za ručičku", že bychom mohli mít i appku zvanou Rafaelka.
A co by ta appka dělala? Jen takové maličké zázraky. Prostě pomocí ní bychom se každý z vás i já, jedním klikem dostali přímo na blog.

A tak jsem zasedla a díky stránkám Appsgeyser.com jsem takovou aplikaci vytvořila. Stačilo jen několik kliků. Když si appku do svého androidu stáhnete, budete mít na ploše přesně tuto Marininu hlavičku, jak ji kdysi nakreslila paní ilustrátorka Jarmila Marešová. Když si na ni kliknete a budete připojeni k internetu, otevře se vám tento blog.

A jak aplikaci stáhnout? Nejprve si otevřete Nastavení a v něm Zabezpečení. Tam najdete Povolit instalaci aplikací z neznámých zdrojů. Možná jste to již dávno udělali, protože ne vše si stahujeme do androidu z Google prodejny.

Když máte toto uděláno, otevřete si internet a najděte si tento blog zvaný Rafaelka a tento článek. Klikněte ZDE a přenesete se na stránku, odkud aplikaci Rafaelka stáhnete.

Od včerejška ji testuji. Funguje. Mnozí z vás si ji už včera stáhli přes facebook. Také vám fungovala, ale jedné čtenářce ne. Zjišťovala jsem detaily, prý problém není v androidech, ať už máte marshmallow, nougat nebo lollipop, fungovat by měla na všech. Ale odborníci mi poradili, že by si lidé měli také občas vyčistit mezipaměť (cache) v mobilech.

Uvidím, jak se vám tedy povede appka stáhnout. Případně dejte vědět, jak jste dopadli nebo nedopadli..

A teď ta horší zpráva: Pro ufouny (iPhone, iPad) zatím appku neumím udělat.

Žádné komentáře: