čtvrtek 18. ledna 2018

KALENDÁŘ SVÁTKU SVĚTEL 13/28



Začnu Zdeňkem Troškou, protože o čem jiném může být třinácté okýnko než o čertech, a tedy i o režisérovi, který čertovské filmy točí. Po vánočních prázdninách totiž slavný režisér besedoval v naší...
škole (kde učím), a to už podruhé. ZDE máte důkaz.
Když byl u nás před několika lety poprvé, učila jsem třídu, která na besedu zrovna nešla, takže jsem o pana režiséra přišla. Tentokrát jsem měla okýnko ve výuce, přípravy jsem si odsunula na odpoledne a a mohla jsem tedy jít si pana Trošku poslechnout.

Byla to kouzelná hodina, při které jsem se "zašila" v hale až dozadu a přenesla se během Troškova vyprávění do světa příběhů a natáčení, do světa milého a moudrého noblesního humoru. Vy čtenáři Rafaelky víte, kdo je čert, a že dohlíží na spravedlnost a neztrácí humor. Také je vám jasné, proč jsou naše pohádky hlavně o čertech. Musím vám prozradit, že jsem si během besedy na naši Rafaelku často vzpomněla. Když potom zazvonilo a beseda skočila, neměla jsem čas si zajít pro podpis, protože jsem běžela učit. Ale zůstal mi sváteční pocit.

V následujícím týdnu jsem potkala jednu známou, která si o besedě u nás přečetla na internetu, a ona se mě ptala, jestli jsem mu nevěnovala některou ze svých knih. "Ne?" divila se. "Moje holka je čte a víš, že i já některé přečetla. Třeba by některou natočil... Třeba to Bratrstvo... Nebo tu první, co se tak divně jmenovala..."
A já vysvětlovala: "Připadala bych si vlezlá, a tak jsem si prostě užila báječnou besedu a nevnucovala se." 

A zpátky k čertům. Máte rádi naše české pohádky o čertech? Která čertovská pohádka je vaší oblíbenou? Jestli budete mít chuť, můžete nám to sdělit do komentářů.

👿


A na závěr mám pro vás dokonalé retro. Totiž video s prvním čertem, kterého jsem si kdysi jako malá  zamilovala. Prostě Čertík Bertík. 


  

↜  Dvanácté okýnko kalendáře  -  Čtrnácté okýnko kalendáře  ↝







2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

takže Pan vidí do hlavy každému kdo je v Krkonoších...hmm...ten výlet do Krkonoš radši odvolámxD

Renata Štulcová řekl(a)...

On nás lidi bere s rezervou. :-) Tak klidně jeďte.